
-
-
Nieuwe digitale informatieborden voor Hardenberg
Op 20 juni zijn officieel de nieuwe digitale informatieborden in gebruik genomen. De nieuwe schermen zijn beter leesbaar en bieden ruimte aan zowel gemeentelijke informatie als lokale advertenties. Er wordt momenteel ook nog gekeken naar uitbreiding van het systeem naar dorpen zoals Gramsbergen, Slagharen en Balkbrug. -
De Smaakweken: Een maand vol smaak en beleving
De Smaakweken komen eraan! Dit jaar staat de regio Hardenberg in het teken van 'opfrissen'. Dit staat voor activiteiten met een focus op vitaliteit en ontspanning. -
Toeristische sector wordt groener en toegankelijker
Overijssel is een geliefde bestemming. Of het nou gaat om een weekendje weg naar een mooie stad of een langere vakantie op de camping in de natuur, het aantal toeristen neemt toe. De verwachting is dat het aantal overnachtingen in 2030 zelfs stijgt naar 10 miljoen. De provincie Overijssel helpt ondernemers daarom met een subsidieregeling van ruim twee miljoen euro. -
Winnaars kleurwedstrijd Visit Hardenberg bekend
Visit Hardenberg organiseerde een kleurwedstrijd vanuit het Actieplan Seizoensversterking. Het Actieplan Seizoensversterking heeft als doel om toeristen niet alleen in de schoolvakanties, maar het hele jaar door naar de regio Hardenberg te trekken. -
Kleinste Museum van Nederland genomineerd voor X. Award 2024
Met trots melden we dat het Kleinste Museum van Nederland, een initiatief van Vechtdal Marketing, genomineerd is voor de prestigieuze X. Award 2024! Het museum maakt kans op twee prijzen: The Transformation Award, voor projecten die zich onderscheiden door strategie en impact, en de People’s Choice Award, waarvoor iedereen kan stemmen. -
Judith Elders is de winnaar van NatuurKunst Project
Het NatuurKunst Project brengt natuur en kunst samen om het verhaal van het Vechtdal te vertellen. Tijdens de Week van de Smaak werd de winnaar bekend gemaakt. Het winnende kunstwerk wordt een nieuwe trekpleister voor zowel bewoners als bezoekers. -
Stimuleringsprijs voor kinderboek Kootje
Ada Kerkdijk van tekst- en adviesbureau TekstpreZ krijgt de stimuleringsprijs van Gastvrij Hardenberg. Ze krijgt een bedrag van € 4.000 om het kinderboek Kootje te maken. -
Vechtdal meest toegankelijke regio
De timing kon niet beter: precies in de Week van de Toegankelijkheid wordt het Vechtdal breed uitgelicht in het R&T-magazine (NRIT) én online als de meest toegankelijke regio van Nederland. -
Fotogeniek Reestdal door de lens van Gijs Versteeg
Op donderdag 6 juni was het de beurt aan het Reestdal voor een fotoshoot met Gijs Versteeg. Twee (foto)stellen stonden op verschillende herkenningspunten voor zijn camera. -
Onderzoek naar veiligheid en leefbaarheid op vakantieparken
Door de vele natuurgebieden is het Vechtdal aantrekkelijk voor toeristen en recreanten. Er zijn dan ook veel parken en -terreinen met stacaravans, bungalows, kampeerplaatsen en recreatiewoningen. De meeste parken worden gebruikt voor recreatie en zijn veilig en leefbaar. Uit onderzoek blijkt dat op de meeste parken in Gemeente Hardenberg de situatie netjes en goed georganiseerd is maar dat op enkele vakantieparken geen óf in mindere mate sprake is van recreatie. Deze parken zijn vatbaar voor problemen op het gebied van leefbaarheid, veiligheid, ondermijning of andere problematiek. De gemeenten in het Vechtdal willen met deze parken aan de slag. -
Dit zijn dit jaar dé 17 ANWB Topcampings van Overijssel
Elk jaar beoordeelt de ANWB campings in Europa. De 5-sterren campings krijgen hierdoor het predikaat ANWB top camping. In Nederland zijn er 69 top campings.









