Regio Hardenberg. De kracht van gewoon doen!

In het gemeentelijk beleid van Hardenberg is de keuze gemaakt om structureel en duurzaam aan citymarketing te doen. Op veel plekken in de gemeente zijn diverse mensen actief met promotie of marketing. De gemeente Hardenberg heeft daarom de citymarketingcampagne opgezet. Dit is de kapstok voor alle promotionele activiteiten en vertaalt het echte Hardenberggevoel. In een klein team in samenwerking met Platform Gastvrij Hardenberg is deze site gerealiseerd. Daarnaast wordt er nauw samengewerkt in de gemeente met diverse promotiestichtingen, maar ook industriekringen en centra.

De marketingcampagne (citymarketing) De Kracht van Gewoon Doen,  zorgt voor verbinding en voor herkenbaarheid. Zodat het voor de doelgroepen duidelijk wordt waar de Regio Hardenberg voor staat en wat het te bieden heeft. En zodat de diverse belangengroepen binnen deze regio de krachten daar waar nodig en mogelijk kunnen bundelen en gezamenlijk kunnen optrekken. Dit alles heeft gezorgd voor een gezamenlijke promotie, een breed gedragen beeldmerk en grotere naamsbekendheid van de regio Hardenberg. Uiteindelijk met als doelstelling om huidige bewoners en ondernemers vast  te houden, nieuwe inwoners en ondernemers aan te trekken, bezoekers en toeristen voor regio Hardenberg te interesseren en zo economische spin-off te realiseren.

Merk regio Hardenberg

Merk regio Hardenberg

DE KRACHT VAN GEWOON DOEN

Het ontwikkelde communicatieconcept luidt: Hardenberg. De kracht van gewoon doen. Enerzijds is ‘gewoon doen’ uit te leggen als jezelf zijn; je niet anders voordoen dan je bent. Anderzijds, met de klemtoon op ‘doen’, heeft het de lading van de handen uit de mouwen. En slaat het dus op de mentaliteit en nuchterheid van de Hardenbergers. Het woord ‘kracht’ geeft aan dat je met deze houding veel kunt bereiken met elkaar. Deze mentaliteit is ook interessant voor bedrijven. De mensen zijn én doen er gewoon maar leveren bijzondere prestaties: de bedrijven, het theater, de voetbalclub, het gemeentehuis, de campings, etc. Hierbij gaat het vooral om het laten zien van resultaten van de Hardenbergse mentaliteit: de succesverhalen van Hardenbergers.

Positioneringsstatement

Positioneringsstatement

Hardenberg is synoniem voor de kwaliteit van leven. Een stad met alle voorzieningen en een dorpse mentaliteit; met rust en veiligheid als tweede natuur. Een streek met alle ingrediënten voor het goede leven. Hardenberg biedt letterlijk ruimte om te leven en te werken. Waar dynamiek en internationale ambitie hand in hand gaan met aandacht voor elkaar en met kleinschaligheid. En waar de vrije tijdsbeleving,
de gastvrije sfeer en de rivieren Vecht en Reest zorgen voor een permanent vakantiegevoel.

Hardenberg biedt een verrassend veelzijdige streek waar nog veel te ontdekken valt, met een verrassend hoge kwaliteitsfactor. Een zeer compleet winkelaanbod, wonen volgens hoge kwaliteitsnormen, cultuur op topniveau en ondernemen en recreëren volgens een internationale standaard en met een hoog innovatief gehalte. Het is heel gewoon in Hardenberg.

Sowieso is nog heel veel gewoon en vanzelfsprekend in Hardenberg en daardoor dus bijzonder. Door de authentieke en pure mentaliteit is er veel aandacht voor de basis en het goede uit de streek. Hardenberg is dan ook niet alleen groen in werkelijkheid, maar ook in woord en daad waarbij duurzaamheid centraal staat op alle fronten.

Bovenal is Hardenberg een gemeente die zich openstelt en al het mooie en goede graag deelt met anderen. Deze gastvrijheid zit in de aard van de mensen en maakt dat Hardenberg een plek is waar je je altijd welkom voelt en steeds naar terug wilt.’

De leukste vakantie beleef je natuurlijk in deze regio!

Bekijk nu het aanbod in Hardenberg en boek uw onvergetelijke vakantie!

Bekijk het aanbod